Тема: Види
пам’яті. Розвиток пам’яті.
Цілі: закріпити поняття «пам'ять», «запам'ятовування»,
«збереження», «відтворення»; розглянути види
пам'яті залежно від характеру сприйняття; навчити учнів визначати рівень
різних видів пам'яті з допомогою тренувальних
вправ; навчити прийомів розвитку
пам'яті.
Обладнання: підручники, практичні зошити, картка з переліком п'яти-семи рухів, зображення знаків та предметів,
картки з десятьма парами слів, картки із судоку.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний
момент.
II.Актуалізація опорних знань.
1. Що таке пам'ять?
2. Властивості пам'яті
а) Кількість
часу на відтворення інформації — … (Швидкість)
б) Час
збереження інформації — ...(Тривалість)
в) Активність
використання інформації — … (Готовність)
г) Кількість
збереженої інформації — ... (Обсяг)
д) Якість і продуктивність використання інформації —... (Точність)
3. Закінчіть ланцюг
Пам'ять = запам'ятовування + зберігання +. відтворення...
4. Що таке
запам'ятовування?
Яке воно буває?
Яке воно буває?
Учитель математики проводить тренувальні вправи
на механічне запам'ятовування.
Двічі питаються цифри, після чого учні впродовж 30 с повинні відтворити їх зошитах
так, як запам'ятали.
5. Як ми зберігаємо інформацію? Яка буває пам'ять за
часом зберігання?
Учитель математики проводить тренувальні вправи на дослідження короткочасної пам'яті.
•
Що називається
ламаною?
•
Які ви знаєте види
ламаних? Охарактеризуйте їх.
•
Перевіримо вашу
короткочасну пам'ять. Для цього протягом 30 с я демонструватиму вам малюнок з ламаними, а ви
впродовж наступних ЗО с повинні накреслити в зошитах те, що запам'ятали.
6. Що таке відтворення інформації? Яке воно буває?
а) Учень
пригадує матеріал, який вивчав на
попередньому уроці, при цьому докла -даючи певних зусиль. (Довільна)
б) Учню пропонують
згадати, як він пішов у перший клас, і в нього відразу виникає низка спогадів, пов'язаних
із цією подією. (Мимовільна)
Говорять, що
всі люди задоволені своїм розумом і ніхто не
задоволений своєю пам'яттю. «Мені б кращу
пам'ять!» — часто мріє людина. І не дарма. Чи замислювалися ви над тим, яку велику роль відіграє пам'ять у людському житті? Вона зберігає весь безцінний досвід людства, їй ми
зобов'язані своїми досягненнями в
усіх галузях знань, адже все, що створено
людьми на землі, створено з допомогою
думки й пам'яті.
Кілька років
тому видатний математик і кібернетик фон Нейман
зробив сенсаційне повідомлення. За його розрахунками, людський мозок може містити 1020 одиниць інформації, тобто кожен із нас може запам'ятати інформацію, що міститься в мільйо-ах книг найбільшої світової бібліотеки. На перший погляд, це здається фантастичним.
Але звернімося до фактів існування
феноменальної пам'яті в різних
відомих людей.
Повідомлення учнів.
Висновок. Із повідомлень зрозумілу до характер
сприйняття інформації а цих людей різний (обличчя,
імена, звуки, цифри тощо).
Види пам'яті
|
||||
Емоційна
(пам’ять
почуттів)
|
Образна (слухова,
зорова, смакова, нюхова)
|
Словесно-логічна (змістова)
|
Моторна
(запам’ятовування
і відтворення рухів)
|
|
IV. Закріплення
1. Виконання практичної роботи № 2 . Дослідження різних
видав пам'яті»
1— рухова (моторна пам’ять) — картка 1.
2— образна пам'ять — малюнок на дошці (згадати
запахи, смак).
3 — емоційна пам'ять
— кілька учнів згадують вечір посвяти в
старшокласники, що відбувся нещодавно.
4 — словесно-логічна пам'ять – картка №2.
Оформлення результатів — Удома.
Висновок. Одержано різні результати, що пов'язано з переважанням того чи іншого виду пам'яті.
2. Тренувальні вправи із судоку (проводить учитель математики)
Учень, який захоплюється .голово-ламками, робить повідомлення про судоку.
Учитель знайомить учнів із правилами судоку, після чого вони працюють над
головоламками.
3. Правила тренування
пам'яті
•
Збудження
цікавості.
•
Зосередження уваги.
•
Послідовність запам'ятовування.
•
Наступність
оволодіння знаннями
•
Емоційне
забарвлення того, що потрібно запам'ятати.
•
Асоціації
(мнемоніка - техніка запам'ятовування).
•
Підготовка до
сприйняття нової інформації.
•
Повторення.
V.
Домашнє завдання
§ 18, закінчити практичну роботу.
Картка № 1
1.
Витягнути руки перед собою.
2.
Підняти ліву руку вгору.
3.
Підняти праву руку вгору.
4. Руки розвести в боки.
5.
Присісти.
6.
Підвестися.
7.
Руки опустити.
Картка №2
1.
Сніг — навчання
2.
Пісок —
ніч
3.
Рука —
вода
4.
Книга — зима
5.
Ліс — пальці
6.
Пустеля —
кави
7.
Дерева — риба
8.
Дощ — літера
9.
День - склянка
10. Парасолька—слово
|
1.
Сніг —зима
2.
Пісок — пустеля
3.
Рука.—пальці
4.
Книга — навчання
5.
Ліс —дерева
6.
День — ніч
7.
Склянка —кава
8.
Риба —вода
9.
Дощ — парасолька
10. Літера — слово
|
3
|
6
|
5
|
8
|
4
|
||||
8
|
7
|
6
|
3
|
2
|
4
|
|||
9
|
1
|
3
|
8
|
6
|
||||
7
|
8
|
1
|
4
|
6
|
9
|
|||
1
|
6
|
7
|
3
|
5
|
||||
6
|
2
|
8
|
9
|
5
|
4
|
1
|
||
9
|
2
|
5
|
1
|
4
|
||||
3
|
6
|
4
|
1
|
5
|
9
|
|||
4
|
9
|
2
|
6
|
7
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|




Немає коментарів:
Дописати коментар