четвер, 14 квітня 2016 р.

КВК "Загадковий всіт природи"

КВК  «З а г а д к о в и й   с в і т   п р и р о д и »
Цілі: розширити знання учнів про різ­номанітність рослин і тварин нашої планети, виховувати любов до приро­ди, розвивати кмітливість, творчу уяву, естетичні почуття, логіку мислення, уміння працювати у групі, здійсню­вати екологічне виховання.
Ведуча, Доброго дня, шановні учас­ники змагання, глядачі, уболіваль­ники та гості!
Ведучий. Доброго дня всім тим, хто завітав до нас на біологічний КВК!
Ведуча. Прекрасна і різноманітна природа нашої планети. Вона чарує нас барвами лісів і степів, полів і лук, барвами золотої осені, казковою кра­сою зими, буянням весни.
В є д у ч и й. Подивіться навкруги, яка безмежна різноманітність живого сві­ту оточує нас. Немає на Землі жодної билинки, яка так чи інакше не впли­вала б на людину.
Ведуча. Сонце, вітер, гори, ліси, моря, річки, птахи, риби — усе це природа. Вона своєю дією виховує людину, облагороджує її душу Ось тому ми присвятили наш КВК загад­ковому світу природи.
Ведучий. На нашому КВК змага­тимуться дві команди. Це «Пролі­сок» і «Журавлик».
В є д у ч а. А оцінювати знання і кміт­ливість команд буде шановне журі. (Представляє журі, яке буде оціню­вати кожен конкурс.)
Конкурс 1 .Привітання. Захист назви й емблеми команди
Конкурс оцінюється в 3 бали.
Конкурс 2. Біологічна вікторина
Кожна правильна відповідь оціню­ється у 2 бали.
Запитання для команди «Пролісок»
1. Яку квітку називають королевою квітів? (Троянду)
2.        Видозміною якого органа є голов­ка капусти? (Бруньки)
3.        Яку пташку називають літаючим барометром? (Ластівку)
4.        Який найбільш довгошиїй птах у світі? (Фламінго)
5.    Яка рослина з родини Злакові росте у воді? (Рис)
6.    Ці птахи є в Африці, Антарктиді та біля екватора на Галапагоських островах. Хто це? (Пінгвіни)
7.    Яку квітку вперши взяли під охо­рону? (Едельвейс, у Швейцарії)
8.    В якого ссавця серце важить одну тонну? (У синього кита)
9.    Який найменший птах у світі? (Колібрі)
10. Яку квітку в Америці називають квіткою богів? (Чорнобривці)
Запитання для команди «Журавлик»
1.     Яке дерево в Україні є наймен­шим? (Верба туполиста. Висота її 12— 15см, зустрічається на во­логих вапнякових скелях в Альпій­ському поясі Карпат)
2.     Яку пташку називають лісовим лікарем? (Дятла)
3.     Яку назву має найбільша квітка на Землі? {Рафлезія Арнольді)
4.     Яка трава найвища? (Бамбук)
5.     Яка тварина зовсім не вживає води? (Коала)
6.     Які птахи не літають? (Страус, пінгвін, ківі)
7.     Якого кольору квітка папороті? (Папороть не цвіте)
8.     Яка найдрібніша пташка нашої фауни?(Корольок)
9.     Яка рослина зображена на гербі м. Києва? (Каштан)
10. Перелітний птах, що співає у по­вітрі? (Жайворонок)

Конкурс 3. Анаграми
Обидві команди одержують конвер­ти з п'ятьма анаграмами. Необхідно скласти з поданих букв слово, яке означає назву рослин, тварин, пта­хів. Правильна відповідь оцінюєть­ся в 1 бал.
Анаграми для команди «Пролісок» НЛСО(Слон)
АРАРББСИ (Барбарис)
КРАЛОПСІ (Проліска)
АІФАЛК (Фіалка)
КТАЛІСВА (Ластівка)
Анаграми для команди «Журавлик»
ЛКЕЕЛА (Лелека) НАЯВШКО(Конвалія) КАЇЖ(їжак) НЛКЕ(Клен) ЛАИНКА (Калина)
Конкурс 4. «Допоможи природі»
Ведучий. Природа з давніх-давен служить людині, але коли людина не береже її, то настає екологічна ката­строфа. Що б ви зробили для захис­ту природи?
Представники команд по черзі про­понують свої варіанти (враховуєть­ся їх актуальність), кожна відповідь оцінюється у 2 бали.
Конкурс 5. «Відгадай, хто я?»
Кожній команді зачитується дві ле­генди або перекази про квіти. По­трібно відгадати їх назву.
Кожна правильна відповідь оціню­ється у 3 бали.
Завдання для команди «Пролісок»
1.      Ці квіти одними з перших з'явля­ються весною і про їх походжен­ня у Середньовіччя склалася ці­кава легенда.
    «Одного разу, коли апостол Пе­тро, якому було довірено ключі від царства небесного, стояв на чатах біля входу до раю, йому рап­том доповіли, що хтось, скорис­тавшись підробними ключами, хоче проникнути туди без його дозволу Вражений цією жахли­вою звісткою, апостол з переля­ку випустив з рук в'язку своїх зо­лотих ключів, і вона, падаючи від зірки до зірки, полетіла на нашу землю. Аби підхопити її, апостол квапливо послав навздогін ангела; та перш ніж ангел устиг виконати цей наказ, в'язка ключів упала на землю, глибоко увійшла в неї, і на тому місці виросла жовта, схожа на ключі апостола квітка. І хоча ангел і взяв ключі св. Петра, але слабкі відбитки їхні залишились на землі й щороку з них виростають квіти,  що відчиняють нам двері теплої погоди, до теплого літа...»   (Першоцвіт весняний)
2. «Якось дорікало небо рослинам одного поля, що вони не вітають його, хоча небо дає їм вологу. Тоді земля подарувала полю клаптики голубого неба. А в іншій легенді говориться про те, як одного разу сільський хлопець-красень Васи­льок косив у полі жито. Саме тоді там гралися русалки. Одній із них дуже сподобався Васильок. Зача­рувала вона хлопця, і той пішов за русалкою, а вона заманюва­ла юнака все далі й далі. Відтак і сама в нього закохалася, не за­хотіла красеня назад відпускати. Тому й перетворила хлопця на красиву блакитну квітку, що на­гадувала кольором синь води». (Волошки)
Завдання для команди «Журавлик»
1. «Це багаторічна рослина, що має два, іноді три великі широко­овальні листки з дуговим жилку­ванням, які виростають з підзем­ного повзучого кореневища.
Один з давньогрецьких міфів ствер­джує, що ці квіти виникли з кра­плин поту богині мистецтва Діани. Коли богиня під час полювання за­бралася у глухі хащі лісу, то на неї напали фавни. Вони були безтям­но закоханні в Діану і хотіли полонити її. Діана кинулася тікати. Вона бігла так швидко, що з неї рясними краплинами стікав срі­блястий піт, який перетворився на чарівні запашні квіточки.
І в українському фольклорі є чу­дова поетична розповідь про ці квіти та їх виникнення. У ній го­вориться, що вони подібні до пер­лин, які є не що інше як застиглий сріблястий щасливий сміх лісової русалки Мавки, яка вперше відчу­ла радість великого, щирого, вза­ємного кохання». (Конвалія)
2. «Ця рослина стала своєрідним символом нашого народу. Не­випадково великий Кобзар, пе­ребуваючи на засланні, висадив у пустелі її гілочку. Вона нагаду­вала йому Україну. Про неї напи­сано багато пісень, віршів, казок, прислів'їв.
З давніх-давен, як тільки луки вкри­валися травицею, сільська молодь улаштовувала традиційні весняні ігри, а дітлахи на різні голоси за­кликали весну змайстрованими з цього дерева свистульками.
Християнська релігія вважає це дерево священним. Його освяче­ну гілку тримають на покуті, за­кладаючи за образи, бо вона має магічну силу». (Верба)
Конкурс 6. «Поміркуй і розгадай» (конкурс капітанів)
Капітани отримують конверти з крос­вордом. Хто правильно і швидше роз­гадає, його команда переможця отри­має 6 балів. Розгадавши правильно кросворд у замальованих клітинках, команди дізнаються прізвище фран­цузького зоолога.
1. Білий птах; який полюбляє бу­дувати гніздо на даху селянської хати.
2.             Водоплавний птах, частий гість європейських річок та озер.
3.             Хвостате земноводне, схоже на ящірку.
4.             Маленький лісовий звір, який га­сає до верхівках дерев.
5.             Велика парнокопитна свійська тварина.
6.             Свійська робоча тварина, яку часто згадують у байках.
(Відповіді: 1. Лелека. 2. Качка. 3. Са­ламандра. 4. Білка. 5. Корова. 6. Ві­слюк. Прізвище французького зооло­га — Ламарк)
Конкурс 7. «Пісенний вернісаж»
Учні називають пісні про природу, проспівують один куплет. Перемо­же та команда, після учасника якої вже ніхто не назве і не заспіває жод­ної пісні.
Куплет кожної пісні оцінюється в 0,5 бала.
Конкурс 8. «Заморочки з бочки»
Кожна команда витягуватиме з боч­ки запитання і даватиме на нього відповідь.
Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
1. Ви заблукали в лісі, і вам став траплятися подорожник. Що це означає? (Недалеко дорога)
2.        Ви в лісі, де ростуть лише сосни і ялини. Як визначити за ними пів­ніч і південь? (Смоли на стовбурах більше на тій стороні, де південь)
3.        Ви збирали ягоди і заблукали. Чи підкаже вам ягода, де північ, а де південь? (Найстигліша ягода рос­те з південної сторони)
4.        Як за поведінкою бджіл можна визначити погоду? (Бджоли вран­ці перед дощем не летять у поле, а гудуть у вуликах)
Конкурс 9. «Народні прикмети»
  Команди по черзі називають прикме­ти про природу. Умова: однакових не називати і говорити по черзі. Яка ко­манда більше назве — та й виграла.           За кожну прикмету — 0,5 бала.
Конкурс 10. «Пізнай дари природи»
   Представникам кожної з команд зав'я­зують очі. Вони надотик повинні відга­дати насіння квасолі, кукурудзи, гороху, кавуна, гречки, рису, проса, пшениці. На запах: часник, цибуля, картопля, морква, буряк (порізані на шматочки).                Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Конкурс 11. «Пташиний базар»
   Конкурс проводиться під запис голосів птахів. Кожна команда одержує набір малюнків та фотографій пташок і ві­рші про них. Вірші пронумеровані. Се­ред зображень потрібно знайти птаха, про якого йдеться у вірші, і на звороті поставити номер відповідного вірша. Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання.
Правильна відповідь оцінюється в 3 бали.
Білий лелека на старій тополі
Щовесни, щоліта, як сторож, стоїть.
 Сюди приліта він не в гості, додому,
Він вічний для нас родовий оберіг.


Ластівка біля вікна,
Ластівка нашої хати.
Що тобі, ластівко, дати —
 Меду, борщу чи пшона?
Зима... Зима.
Не те, що влітку
 Біліє далеч снігова,
 І на малесеньку чечітку
Колючий острах навіва.
Дзьобатий дятел працьовито
У кору стука — не дріма,
Але тепер йому не літо,
Кругом зима, кругом зима!
Оце б мені, повзику,
Та піти на ковзанку,
Відшукати гірочку,
 Взяти в лапку гілочку,
Відштовхнутись другою,
Позмагатись з хугою...
Рід наш, друзі, не з добра
Взяв наймення снігура.
Крихти їжі на бігу
 Ми шукаємо в снігу.


Конкурс 12. «Упізнай рослину»
Пропонується зображення 20 рос­лин, які необхідно назвати.
Кожна правильна відповідь —-1 бал.

Підбиття підсумків гри. Нагороджен­ня переможців.

Немає коментарів:

Дописати коментар